• Kernwaarden
  • Missie & Visie
  • Verkeer op de Elft
  • Kennismaken
  • Kinderdagverblijf
  • Peuterschool
  • Buitenschoolse opvang
  • Kennismaken
  • De Kei
    • Medezeggenschapsraad
    • Ouderraad
    • Schoolgids
  • Henricusschool
    • Medezeggenschapsraad
    • Ouderraad
    • Schoolgids
  • Ons Team
  • Schooltijden
  • Vakantie en vrije dagen
  • Privacy
  • Verlof aanvraag
  • Bestuur
  • Inschrijven
  • Rondleiding

Klachtenregeling


Overal waar mensen samenwerken, kan er iets verkeerd gaan. Klachten kunnen in de meeste gevallen opgelost worden door ze op school te bespreken met de leerkracht en de directie.

Bestuur

Binnen het kindcentrum zijn twee besturen actief. Zij hebben ieder hun eigen klachtenregeling. Deze verschillen op detail van elkaar.

Surplus

Voor De Kei geldt de volgende regeling:

Als je een klacht hebt over De Kei kan je dit melden bij de directie. De school heeft in een handleiding vastgelegd hoe zij omgaat met klachten, problemen en meningsverschillen. We proberen klachten altijd eerst op een goede manier op school af te handelen. De mogelijkheid bestaat echter dat je als ouder/verzorger uiteindelijk niet tevreden bent over de wijze waarop de school met een geschil omgaat. In zo’n geval kan je beroep doen op de klachtenregeling van stichting Surplus die geldt voor alle bij Surplus aangesloten scholen en dus ook voor De Kei. Wil je hierover meer weten dan kan je contact opnemen met de interne vertrouwenspersoon Anita Post of met de externe contactpersonen klachten. Dit zijn Ellen Labree en Inez Ursem, werkzaam bij GGD Hollands Noorden. Zij bereikbaar via dit telefoonnummer of het contactformulier.

Voor behandeling van klachten is Stichting Surplus aangesloten bij de Stichting Onderwijsgeschillen, voorheen de Landelijke Klachtencommissie voor het Openbaar en Algemeen Toegankelijk Onderwijs (LKC). De klachtenregeling biedt medewerkers en ouders bovendien de mogelijkheid een beroep te doen op een onpartijdige vrouwelijke of mannelijke vertrouwenspersoon die voor Surplus, maar volledig buiten onze organisatie opereert. Gegevens van deze vertrouwenspersonen krijg je, op verzoek, van bovengenoemde contactpersonen klachten op school.

Het is mogelijk dat jij, noch de directie, noch de contactpersoon van De Kei in vertrouwen wenst te nemen. Je kan dan advies inwinnen bij de interim bestuurder van Surplus, Marita Schreur, via 0224-203040. Zij kan je ook in contact brengen met de vertrouwenspersonen. Uiteraard kan je je ook rechtstreeks wenden tot de Stichting Onderwijsgeschillen via het telefoonnummer. Het adres: postbus 85191, 3508 AD Utrecht. Meer informatie is ook te vinden op hun website.

Voor het melden van seksueel misbruik, seksuele intimidatie, ernstig fysiek of geestelijk geweld kan je bellen met de vertrouwensinspecteur van de Inspectie van het Onderwijs op 0900-1113111, tegen lokaal tarief te bereiken tijdens kantooruren. Ook hier wordt alle informatie vertrouwelijk behandeld.

Heb je een klacht met betrekking tot privacy, dan kan je contact opnemen met onze Functionaris Gegevensbescherming via de mail.

Sarkon

Voor de Henricus geldt de volgende regeling:

Klachtenregeling Sarkonscholen

Als er sprake is van een verschil van mening, een klacht of een geschil richting één van onze medewerkers (en personen die functioneel betrokken zijn bij de school/stichting), dan gelden de volgende afspraken:

  1. Het eerste aanspreekpunt is de medewerker zelf, waarmee u van mening verschilt, een klacht over heeft of een geschil mee heeft. De beste oplossing is altijd om er samen uit te komen.
  2. Lukt dat niet, dan kunt u het verschil van mening of het geschil voorleggen aan de directeur van de school, die, na beide partijen te hebben gehoord, zal proberen tot overeenstemming te komen. Deze klacht kan schriftelijk en/of mondeling plaatsvinden.
  3. Is dat ook niet succesvol, dan is de volgende stap om schriftelijk een klacht in te dienen bij het College van Bestuur van Stichting Sarkon. Het adres vindt u op de website. Sarkon streeft ernaar om iedere klacht binnen 4 weken op te lossen. Deze termijn kan met ten hoogste 4 weken worden verlengd. De reden van deze verlenging zal het College van Bestuur schriftelijk kenbaar maken bij de klager en de aanklager.
  4. Ook kunt u overleggen met de Externe Vertrouwenspersonen van de GGD Hollands Noorden. U kunt daar geen klacht indienen maar zij denken met ouders/personeel mee. Ze staan naast u en bedenken samen met u mogelijke oplossingen, maar doen geen uitspraken. Externe vertrouwenspersonen voor Sarkon zijn Ellen Labree en Inez Ursem, telefoonnummer: 088 0100550. U wordt bij geen gehoor altijd binnen 24 uur teruggebeld.
  5. Zijn er klachten over seksuele intimidatie, seksueel misbruik, ernstig psychisch of fysiek geweld, dan kunt u contact opnemen met het meldpunt vertrouwensinspecteurs: 0900 1113111.
  6. Voor de afhandeling van klachten, beroepen en geschillen in het bijzonder onderwijs kunnen mensen terecht bij Geschillencommissies Bijzonder Onderwijs (GCBO). Op de website kunt u terecht voor informatie over de GCBO, de (klachten)procedures, de samenstelling van de commissies, de wet- en regelgeving en de jurisprudentie.

 

Klachtenregeling Sarkon/Henricusschool

Agenda

Hemelvaart

29 mei 2025

Pinksteren

09 juni 2025

Studiedag

16 juni 2025

Studiemiddag

11 juli 2025 - 12:00 uur

Zomervakantie

12 juli 2025

Kindcentrum op de Elft


Groeiplaats Hippo

Elft 53
1777 AC Hippolytushoef

0227 239 000
info@kindcentrum-op-de-elft.nl

 

op de Elft


Missie & Visie
Kernwaarden
Hoe werken wij?
Onderbouwing
Groeiplaats
Samenwerking
Team

 

Groepen


0 - 4 jaar

Peuterschool

Groep 1-2

Groep 3

Groep 4

groep 5

groep 6

groep 7 

groep 8

Handige informatie


Aanmelden
Medezeggenschapsraad
Activiteiten commissie
Schoolgids
Kosten
Documenten

Locatie


Neem gerust contact met ons op


Copyright 2025 - Kindcentrum Op De Elft
Inloggen | Ziber Education - School website | Design by TADA! vormgeving en fotografie