KlachtenregelingOveral waar mensen samenwerken, kan er iets verkeerd gaan. Klachten kunnen in de meeste gevallen opgelost worden door ze op school te bespreken met de leerkracht en de directie. BestuurBinnen het kindcentrum zijn twee besturen actief. Zij hebben ieder hun eigen klachtenregeling. Deze verschillen op detail van elkaar. SurplusVoor De Kei geldt de volgende regeling: Als je een klacht hebt over De Kei kan je dit melden bij de directie. De school heeft in een handleiding vastgelegd hoe zij omgaat met klachten, problemen en meningsverschillen. We proberen klachten altijd eerst op een goede manier op school af te handelen. De mogelijkheid bestaat echter dat je als ouder/verzorger uiteindelijk niet tevreden bent over de wijze waarop de school met een geschil omgaat. In zo’n geval kan je beroep doen op de klachtenregeling van stichting Surplus die geldt voor alle bij Surplus aangesloten scholen en dus ook voor De Kei. Wil je hierover meer weten dan kan je contact opnemen met de interne vertrouwenspersoon Anita Post of met de externe contactpersonen klachten. Dit zijn Ellen Labree en Inez Ursem, werkzaam bij GGD Hollands Noorden. Zij bereikbaar via dit telefoonnummer of het contactformulier. Voor behandeling van klachten is Stichting Surplus aangesloten bij de Stichting Onderwijsgeschillen, voorheen de Landelijke Klachtencommissie voor het Openbaar en Algemeen Toegankelijk Onderwijs (LKC). De klachtenregeling biedt medewerkers en ouders bovendien de mogelijkheid een beroep te doen op een onpartijdige vrouwelijke of mannelijke vertrouwenspersoon die voor Surplus, maar volledig buiten onze organisatie opereert. Gegevens van deze vertrouwenspersonen krijg je, op verzoek, van bovengenoemde contactpersonen klachten op school. Het is mogelijk dat jij, noch de directie, noch de contactpersoon van De Kei in vertrouwen wenst te nemen. Je kan dan advies inwinnen bij de interim bestuurder van Surplus, Marita Schreur, via 0224-203040. Zij kan je ook in contact brengen met de vertrouwenspersonen. Uiteraard kan je je ook rechtstreeks wenden tot de Stichting Onderwijsgeschillen via het telefoonnummer. Het adres: postbus 85191, 3508 AD Utrecht. Meer informatie is ook te vinden op hun website. Voor het melden van seksueel misbruik, seksuele intimidatie, ernstig fysiek of geestelijk geweld kan je bellen met de vertrouwensinspecteur van de Inspectie van het Onderwijs op 0900-1113111, tegen lokaal tarief te bereiken tijdens kantooruren. Ook hier wordt alle informatie vertrouwelijk behandeld. Heb je een klacht met betrekking tot privacy, dan kan je contact opnemen met onze Functionaris Gegevensbescherming via de mail. SarkonVoor de Henricus geldt de volgende regeling: Klachtenregeling SarkonscholenAls er sprake is van een verschil van mening, een klacht of een geschil richting één van onze medewerkers (en personen die functioneel betrokken zijn bij de school/stichting), dan gelden de volgende afspraken:
|
![]() | Agenda | ![]() |
Kindcentrum op de ElftGroeiplaats HippoElft 53 0227 239 000
| op de ElftMissie & Visie | Groepen0 - 4 jaar Peuterschool Groep 1-2 Groep 3 Groep 4 groep 5 groep 6 groep 7 groep 8 | Handige informatieAanmelden |
Locatie | Neem gerust contact met ons op | ||